Posljednja izmjena 12/04/21 by Ivan Palijan
Thriller“ Michael Jacksona je najprodavaniji album svih vremena s potvrđenih 66 milijuna prodanih primjeraka. Na vrhuncu prodaje i popularnosti, nakon što su početkom 1983. izašli singlovi i prateći video spotovi za „Billie Jean“ i „Beat It“ prodavao se u milijun primjeraka tjedno. No, sa kratkim filmom naslovne pjesme je album postao više od komercijalnog fenomena, postao je kulturnim i civilizacijskim standardom, nešto što je trebalo imati doma, poput kućanskog aparata ili automobila. Michael Jackson se prikazao kao ultimativni zabavljač, onaj koji vlada pisanjem i izvođenjem glazbe, live nastupom, koreografijom, multimedijskom promocijom i biznisom, jer je prvi koji je isposlovao tadašnjih 2 dolara od prodaje svakog albuma.
Nemoguće nam je odvojiti pjesme „Thriller“ i „Beat It“ od pripadajućih video spotova. Prije njih su glazbeni videi bili ponekad korištena promotivna dosjetka koje je u stalnoj rotaciji koristila tek mlada televizijska stanica nazvana MTV. Sa spotom za „Thriller“ postavljen je produkcijski i kreativni standard kojem i danas autori teže, a MTV je počeo svoj komercijalni rast. Konačno su i crni izvođači dobili svoje mjesto u mainstreamu, jer se nakon Michaela Jacksona probio i Prince. Album je prvi koji je dobio osam Grammyja na jednoj dodjeli, kasnije je to ponovio samo bend Santana.
Michael Jacksonu je želja bila napraviti album na kojem će biti samo hitovi. Ponovo je radio s producentom Quincy Jonesom kao na prethodnom izrazito uspješnom „Off the Wall“. Sudjelovao je u pisanju vlastitih pjesama, u kojima se počinju uvlačiti crni tonovi koji nemaju veze s rasom. Paranoja i usamljenost pojavljuju se kao motivi u pjesmama, nešto s čime se Jackson borio ostatak života i što je vjerojatno doprinijelo problemima koje je stvarao kasnije u životu.
„Thriller“ je i danas prštav album koji spaja pop, rock i funk u jedinstveni zvuk za koji su zaslužni Michael Jackson i producent Quincy Jones. Bio je to trijumf individualnog talenta nad glazbenom industrijom koji je, paradoksalno, doveo do oporavka iste te glazbene industrije nedostižnim financijskim uspjehom.
Napiši prvi komantar