Posljednja izmjena 09/01/23 by Ivan Palijan
“SimCity 2000” je nastavak koji je riješio sve probleme originala, nagovijestio budućnost videoigara i donio veliko veselje svima koji su ga igrali. Prvi SimCity se pojavio 1989. godine i polako planiranje prilikom igranja nije bilo nešto čime se masa tadašnjih igrača bavila. PC je u to vrijeme bio zaostala platforma za igranje na koju su vlasnici Amige 500/2000 ili Atarija ST posprdno gledali, no, kako se SimCity proširio svim platformama, tako su ga počeli igrati ljudi kojima spektakularna grafika i zvuk (dobo, za to vrijeme) i nije bila glavna stvar koja će ih privući igri. Tražili su razmišljanje, dugoročno planiranje, tražili su šah, ali bez toliko mrtvih (da, jedenje figura znači njihovu smrt, šah je čisti rat, čisto nasilje). Četiri godine kasnije izlazi “SimCity 2000”, igre na PC-ju izgledaju sjajno, Commodore/Amiga i Atari prestaju proizvoditi svoja računala, stvorena je nova generacija igrača koji postaju sve zreliji, a PC vremenom postaje glavna platforma za igranje. Autor SImCityja, Will Wright, postaje nakon toga i legenda industrije videoigara.
![](https://www.superextrazona.eu/wp-content/plugins/shortcode-imdb/includes/assets/onlystar.png)
“SimCity 2000” donosi ono što je najvažnije prilikom igranja videoigara, donosi zadovoljstvo, donosi veselje. A daje uvijek i novu šansu da probamo ponovo, da učinimo bolje. To je prototip svih sandbox igara koje smo voljeli nakon toga, omogućuje nam da podesimo svaki aspekt terena i način na koji će se naš grad razvijati. Nagrađuje igrače ne samo nakon što postigne neki uspjeh, nego ga nagrađuje samim tim što ovaj igra. Vizualno privlačan dizajn zgrada, glazba i zvukovi koji su negdje na pola puta između crtanog filma i sitcoma, komentari u novinama iz kojih saznajemo radimo li nešto dobro ili loše vrijedni su bez obzira radimo li to dobro ili loše, a mogućnosti da na vaš grad se spuste razne nepogode od uragana do Godzille dokazuje kako je igra plod ljubavi i dubokog razumijevanja samog procesa igranja. Nagrade su ono zbog čega igramo igre. Ne moramo niti biti jako dobri u planiranju kako bismo uživali u SimCity 2000.
Puno je igara sličnog tipa došla nakon ove, a neke su njene koncepte učinile puno boljima. No, dobro je znati gdje je sve počelo, a dobro je znati i da se uvijek možemo njoj vratiti, da je spremna i da je vrlo dobro ostarila, praktički nema tragova na njenoj fasadi.
Žanr: City-building game
Godina: 1993.
Developer / Publisher: Maxis
Autori igre: Will Wright, Fred Haslam
Platforme: MS-DOS, Mac OS, Amiga
Napiši prvi komantar