Posljednja izmjena 14/12/21 by Ivan Palijan
Stanley Kubrick je adaptirao „Shining“, horor roman o duhovima i nadnaravnom Stephena Kinga kao horor film o ludilu i mračnim stranama ljudske psihe. King je bio zgrožen onime što je napravio, ali Kubrick je autor toliko jasne vizije da nema milosti prema tuđim idejama. Stvorio je film jezive atmosfere u kojem se ne možemo pouzdati u ništa. Na kraju ne znamo je li to sve bilo samo u glavama nekog od tri glavna lika, je li hotel zameten snijegom stvarno mjesto u ovom vremenu i prostoru ili je samo neko mjesto zarobljeno na putu do potpunog ludila.
Photos
See all photos >>
Jack Torrance (Jack Nicholson) dobiva posao na pet mjeseci se brinuti o hotelu zametenom snijegom u planinama Kolorada. S njim su supruga Wnedy i sin Danny koji ima nadnaravne sposobnosti koje mu omogućuje da vidi sve jezive tajne iz prošlosti koje hotel krije po svojim sobama i hodnicima, te sve one jezive stvari koje će se u njemu dogoditi. Ili možda ne. Jer, za razliku od romana, Danny u filmu nije glavni lik, nisu nam centralne njegove vizije nadnaravnih utjecaja pod kojim je hotel i svi u njemu, nego je to njegov otac. Jack Torrance je pisac s blokadom i bivši alkoholičar čije ludilo, s obzirom da je riječ o Jack Nicholsonu, bude vrlo brzo evidentirano. U njega tone sve dublje i dublje, dok je u interakciji s hotelom i njegovim nestvarnim žiteljima niti mi više ne znamo što se zapravo događa. To je ispresijecano s Dannyjevim vizijama krvavih hodnika, te Wendynim potonućem u strah i očaj praćenom jecanjem i vrištanjem. To je kakofonija ludila, nestalnih slika, prostora koji ne može postojati, te zvukova koji eksplodiraju u snježnoj tišini.
„The Shining“ je film ludilu, o tome kakav je osjećaj ludila i tu leži njegov izvor strave i užasa. Na nas djeluje potkopavajući naš osjećaj stvarnosti, povjerenja u ono što vidimo i čujemo. Ničemu ovdje ne možemo vjerovati, niti jedna perspektiva nije pouzdana, na niti jednom pitanje ne dobivamo odgovor. Urođen nam je strah od nepoznatog, od onoga što se krije iza zastora, a Kubrick skriva sve što može iza svojih prizora.
Napiši prvi komantar