Netflix se čvrsto etablirao kao moćna tvrtka u filmskoj industriji, nudeći raznolik niz originalnih filmova koji su osvojili publiku i kritičare. Od intimnih drama do sveobuhvatnih epova, katalog ovog streaming diva sadrži neke od najboljih filmova posljednjih godina. Na ovom popisu na kojem su najbolji Netflixovi filmovi istražujemo kinematografske dragulje koji pokazuju posvećenost platforme kvalitetnom pripovijedanju i iznimnom filmskom stvaralaštvu.
Među naslovima koji se ističu je “The Power of the Dog”, neo-vestern koji istražuje teme muškosti i represije sa zadivljujućim izvedbama i prizorima koji oduzimaju dah. “Irac”, ambiciozna kriminalistička saga Martina Scorsesea, ponovno ujedinjuje legendarne glumce u majstorskom istraživanju odanosti, žaljenja i prolaska vremena. “Roma” Alfonsa Cuaróna nudi intiman i vizualno upečatljiv prikaz života kućne pomoćnice i njene obitelji u Meksiku 1970-ih, spajajući osobnu povijest s društvenim komentarima u duboko dirljivoj priči. “Priča o braku”, redatelja Noaha Baumbacha, sirovo je i dirljivo ispitivanje bolnog razvoda jednog para, utemeljenog na zvjezdanim nastupima Scarlett Johansson i Adama Drivera. “Glass Onion” Riana Johnsona nastavlja intrigu svog prethodnika, “Knives Out”, pružajući oštar i zabavan whodunit sa zvjezdanom glumačkom postavom.
The Power of the Dog
(Šape pasje)
2021., N. Zeland - Australija - SAD
vestern, drama
Režija: Jane Campion
Uloge: Benedict Cumberbatch, Geneviève Lemon, Jesse Plemons
„The Power of the Dog“ je vestern. Na neki način. Redateljica Jane Campion koristi pozadinu i motive života na ranču u američkoj preriji (koju ovdje glumi njen Novi Zeland) dvadesetih godina 20. stoljeća kako bi ispričala priču o jednom sukobu isprepletenom lojalnošću, seksualnošću, ljubavi, zamjeranjem i odbojnošću. Dva suprotstavljena čovjeka nisu dva revolveraša, nego grubi rančer progonjen vlastitim demonima zbog kojeg uništava odnose sa svakim oko sebe i mladi, osjetljivi, naoko krhak student medicine. (Pročitaj cijelu recenziju)
The Irishman
(Irac)
2019., SAD
kriminalistički, drama
Režija: Martin Scorsese
Uloge: Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci
“Irac” se osvrće na nasljeđe nasilja i gubitka, muškaraca koji su previše teški i opaki da bi ih se oplakivalo. To je još jedan veliki Scorseseov film o mafijašima, dugačka, mračna, monumentalna, elegična priča o nasilju, izdaji, sjećanju i gubitku s Robertom De Nirom, Al Pacinom i Joe Pescijem u glavnim ulogama.
Glass Onion: A Knives Out Mystery
(Irac)
2022., SAD
komedija, kriminalistički, drama, detektivski, triler
Režija: Rian Johnson
Uloge: Daniel Craig, Edward Norton, Janelle Monáe
“Glass Onion: A Knives Out Mystery” oživljava starinski, zagonetno ludi duh prvog “Knives Out”, koji je također napisao i režirao Rian Johnson. Ovaj put satirični ulozi su podignuti. Miles Bron (Edward Norton) je zrelija meta s više prepoznatljivih analogija u stvarnom svijetu. Urazbacuje se mantrma o slavi “razbijanja stvari”, a svoju beskrajnu pohlepu i plitki narcizam prikriva upadljivim mesijanstvom. On nije samo bogataš: on je vizionar, genij, autor nevjerojatne ljudske budućnosti. Zvuči poznato?
Roma
2018., Meksiko - SAD
drama
Režija: Alfonso Cuarón
Uloge: Yalitza Aparicio, Marina de Tavira, Diego Cortina Autrey
“Roma” Alfonsa Cuaróna je intimna obiteljska drama smještena u Meksiko 1970-ih koja majstorski spaja tragediju, komediju i apsurd u filmsko remek-djelo. Ovaj film, polu-autobiografski prikaz Cuarónova vlastitog djetinjstva, duboko je osoban i univerzalno rezonantan, prikazujući redateljevu neusporedivu sposobnost da uhvati ljepotu i složenost svakodnevnog života. “Roma” prati život Cleo, kućne pomoćnice obitelji srednje klase u Mexico Cityju. Njezina se priča odvija u pozadini društvenih i političkih preokreta, no fokus filma ostaje čvrsto na intimnim trenucima koji određuju njezino postojanje. Cuarónova pažljiva pažnja posvećena detaljima očita je u svakom kadru, uz zapanjujuću crno-bijelu kinematografiju koja poboljšava nostalgičnu i bezvremensku kvalitetu filma.
Uncut Gems
2019., SAD
kriminalistički, triler, drama
Režija: Benny Safdie, Josh Safdie
Uloge: Adam Sandler, LaKeith Stanfield, Julia Fox, Kevin Garnett
Braću Safdie ne zanimaju glupe, jednostavne stvari koje vam filmovi daju poput simpatičnih likova s kojima se možemo poistovjetiti, te propovijedi i moraliziranja. Oni su previše zauzeti isporučivanjem boja i buke, širenjem forme, testiranjem svojih (i naših) granica. Pa su onda Adamu Sandleru dali ulogu varalice, lažljivca, oca punog ljubavi, lošeg muža, ljubomornog ljubavnika i kompulzivnog kockara koji ne može i ne želi prestati raditi pogibeljne gluposti.
Marriage Story
(Priča o braku)
2019., SAD
drama
Režija: Noah Baumbach
Uloge: Adam Driver, Scarlett Johansson, Julia Greer
Jedna od pouka ove bračne priče, poražavajuća, ali i neobično ohrabrujuća, jest da nikada zapravo ne poznajemo jedni druge, ali smo svejedno dužni to pokušati. Složenost perspektive koju film zadržava – što redatelj Noah Baumbach otkriva, a što prešućuje – posljedica je držanja koraka s likovima čije se okolnosti brzo mijenjaju, iako se osjećaju kao da su zapeli.
Annihilation
2019., V.Britanija - SAD
znanstveno-fantastični, horor, pustolovni, drama
Režija: Alex Garland
Uloge: Natalie Portman, Benedict Wong, Sonoya Mizuno
„Annihilation” priča zagonetnu priču o ljubavi i smrti i invaziji vanzemaljaca. Smješten u budućnost koja prilično sliči sadašnjosti, usredotočen je na biologinju Lenu (Natalie Portman (kraljica Amidala)), koja se nedugo nakon početka filma ponovno sastaje sa svojim suprugom Kaneom (Oscar Isaac (Poe Dameron)) za kojeg je mislila da je mrtav. Iznenađenje slijedi sreća, koju zamjenjuje oprez pa se upućuje saznati što mu se, zapravo dogodilo.
Don't Look Up
(Ne gledaj gore)
2021., SAD
komedija, znanstveno-fantastični
Režija: Adam McKay
Uloge: Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep
Satira Adama McKaya je glumačku postavu s A-liste uznemirila zbog divovskog kometa koji prijeti našem planetu. Nakon toga se ne uspijeva dignuti iz potpunog očaja zbog stanja u kojem se nalazi spomenuta planeta. McKay je ljut zbog mnogo toga, pokazao je to u svojim prošlim, uglavnom sjajnim komedijama i satirama. No, ovdje je krenuo ubaciti baš sve što život na planeti čini lošim, bez da nam da jednako moćan trenutak katarze. Nedostaje mu Peter Sellers kojeg je Kubrick imao u „Dr. Strangelove“. (Pročitaj cijelu recenziju)
Extraction
(Cijena spasa)
2020., SAD
akcijski, triler
Režija: Sam Hargrave
Uloge: Chris Hemsworth, Rudhraksh Jaiswal, Randeep Hooda
Sam Hargrave je radio kao koordinator kaskadera s braćom Russo na njihovim mega uspješnim ekranizacijama Marvelovih superheroja pa je dobio priliku ekranizirati strip koji je ranije napisao Joe Russo. Joe je maestralno složio i ovaj scenarij, u akciji smo od prvog trenutka, a odmah saznamo i svu motivaciju likova, gdje se nalaze i što trebaju raditi. Onda slijedi na momente brutalno nasilno raspetljavanje akcije i začuđujuće vješto korištenje kamere. Sam Mendes je u „1917“ imao beskrajne kadrove u relativno statičnom rovovskom ratovanju Prvog svjetskog rata. Ovdje kamera u jednoj sekvenci u jednom kadru prati uličnu bitku na nagužvanim ulicama, po zgradama i krovovima Dhake, glavnog grada Bangladeša (snimanog u Bangkoku, glavnom gradu Tajlanda). Tko je navikao na first-pershon ili third-person shooter žanrove videoigara će se lako snaći i u načinu na koji su scene ovdje postavljene. Neprijatelji su gotovo dehumanizirani, oni koji nemaju ime i ne govore, a nose oružje, nose uz njega i maske ili kacige. Svaki svladani segment vodi prema slijedećem, drugačije postavljenom za koji je potreban drugačiji pristup i taktika. Ovo je najbolja videoigra do sada viđena na filmu.
Red Notice
(Crvena tjeralica)
2021., SAD
komedija, triler
Režija: Rawson Marshall Thurber
Uloge: Dwayne Johnson, Ryan Reynolds, Gal Gadot
Što dobijete kada udružite Dwaynea Johnsona, Ryana Reynoldsa i Gal Gadot u strašnom, generičkom do jaja filmu o kradljivcima dragulja? U svemu tome postoji nešto nevjerojatno iscrpljujuće, od rasipanja dragocjenih talenta do osjećaja da gledamo posljednji dah prastare formule u kojoj je samo trebalo pred kamere postaviti zvijezde veće od života i stvari su se same od sebe događale. To je kao da dva sata gledamo u svijetli, sjajni epitaf Hollywoodu koji je nekada bio u stanju vjerovati u svoje zvijezde.
Napiši prvi komantar