Posljednja izmjena 09/01/23 by Ivan Palijan
Scorseseov tretman mafijaša djeluje kao pokazivanje srednjeg prsta Coppoli. Dok su Coppolini kumovi razapeti između zakona s one strane zakona, Scorseseovi “Goodfellas” ne priznaju niti jedan zakon pa niti onaj cosa nostre. Kada stvari pođu po zlu, pobit će, izdat će sve i svakoga samo da sačuvaju svoju kožu. Njegov krimos Henry Hill je od malih nogu gledao opake frajere preko puta svoje zgrade koji rade što žele i jedino što je želio je postati gangster. Nema kod njega moralnog propadanja, on je oduvijek bio takav, niti se ne kaje zbog toga. Na kraju se kaje samo zato što je sve gotovo.
Photos
See all photos >>
A opet, Scorseseovo majstorstvo je u tome što nas tjera da nam bude stalo do njegovih zlikovaca. Prikaže nam sve njihove ružne strane, svu gadost onih koji ih okužuju, svu pokvarenost njihovog okruženja, a opet na kraju nećemo imati potpunu odbojnost prema njima, nego ćemo reći, što ćeš, takav je život. Prikazujući takve niže oblike života kao veće od života dovodi ih do razine koja je ravnopravna nama, njegovoj publici. Oni djeluju poput ljudi, ali se ponašaju poput divljih zvjeri. Lojalnost u “Goodfellas” traje dok traje uzajamna korist, pohlepa je jedini poriv, biti netko u okruženju onih koji nisu ništa je jedino mjerilo uspjeha. Za nasilje i kriminal snose posljedica samo ako ih ulove, jer njihove žene, ljubavnice i djeca su dio njihovog svijeta, nemaju kamo drugdje otići.
Napiši prvi komantar