Posljednja izmjena 12/05/21 by Ivan Palijan
Prva mongolska invazija Japana 1274. je povijesni i prostorni okvir u kojem se zbiva „Ghost of Tsushima“. Prvo iskrcavanje je bilo na otoku Tsushima gdje je malobrojna vojska samuraja i njihove pratnje poražena i masakrirana. Naš je zadatak, kao jedinog preživjelog samuraja, nećaka jednog od feudalnih gospodara otoka, potjerati mrske okupatore. Open-world sustav igranja nudi mnoge načine na koje možemo napredovati kroz priču i diviti se prekrasnim prizorima okoliša te biti ponosni na sebe sa svakim novom tehnikom borbe koju svladamo.
Photos
See all photos >>
Sustav borbe je evoluirajući, putem ćemo imati prilike učiti nove poteze koji će nam služiti za svladavanje različitih vrsta protivnika. Uz njih, moći ćemo i baratati različitim vrstama oružja. Vrlo rano u igri, naš glavni junak Jin Sakai, će shvatiti da samurajski način otvorene i poštene borbe nije uvijek najbolji način za svladavanje brojčano nadmoćnih neprijatelja. Stoga ćemo uz samurajske vještine imati prilike razvijati i one svojstvene ninjama, poput šuljanja i smaknuća iz zasjede. Samuraji su ovdje prikazani kao plemeniti ratnici i zaštitnici nemoćnih seljaka. Što je šteta, jer su u stvarnosti bili vojnička klasa svemoćnih feudalnih vladara koji su mogli u ratu i u miru prakticirati svoju moć kako ih je volja. Bushido je mit koji je nastao nakon što su samuraji već nestali, kako bi se ojačao japanski nacionalizam i stvorila slika o japanskoj nadmoćnosti. Zakon časti nije nikoga na ništa obavezao i samuraji su poput svih ljudi podložni korupciji, pogotovo u ekstremnim situacijama poput rata i nasilja. Filmovi Akire Kurosawe na koje se „Ghost of Tsushima“ uglavnom referira stvarajući svoju sliku o samurajskom Japanu, nisu prikazivali tako crno-bijelu sliku, zbog čega je u Japanu autor bio i napadan, Njegovi su samuraji skloni svim slabostima i pokvarenostima dostupnima unutar ljudskog karaktera. Stoga bi pravilniji način pričanja ove priče i razvoja lika bio poput onoga u „Red Dead Redemption“, gdje bi usamljeni samuraj (poput revolveraša) tumarao okolišem i reagirao na kaos, razaranje i smrt oko sebe na koji je već način u stanju.
„Ghost of Tsushima“ je, bez obzira na pretjerano romantizirani prikaz samuraja, video igra koja nas brzo uvlači u svoj svijet i tamo drži dugo vremena. Možda ova američka igra ne može vjerno prikazati jedan povijesni period u Japanu, nego samo onako kako je prikazan kroz japanske suvremene nacionalističke mitove, ali pruža zadovoljavajuće i prilično kul iskustvo. Jer, tko ne bi htio biti plemeniti ratnik koji vlada brojnim vještinama, uništava odvratne neprijatelj i štiti nemoćne? Niti jedi nije ništa drugo, nego samuraj čiji mač svijetli.
Napiši prvi komantar