Posljednja izmjena 07/04/21 by Ivan Palijan
Adrenalin koji je prvi „Doom“ potaknuo pumpa i nekoliko desetljeća kasnije. Glavni junak koji je previše opasan da bi ga i pakao zadržao, te količina nasilja, krvi, brutalnosti i odvratnih prizora pakla nisu nešto što je često dosegnuto svih ovih godina. Iz današnje perspektive je tehnologija koju „Doom“ koristi rudimentarna, ali je korištena na brutalno efektan način. Zvukovi tjeraju jezu niz kralježnicu, od krvi i klanja nam se okreće želudac, a pakleni krajolici kojima mile demoni nam tjeraju mozak da se isključi i pobjegne negdje u safe mode.
Photos
See all photos >>
Uspjeh „Wolfenstein 3D“, prethodne igre id Softwarea, stvorio je čvrsto uvjerenje u razvojnom timu da je brza akcija u 3D okruženju smjer u kojem treba razvijati sljedeći naslov i da je uspjeh osiguran. Toliko su bili uvjereni u sebe da su odlučili igru sami distribuirati. Prva verzija s prvom epizodom i devet nivoa je bila shareware i u trenutku se proširila. Računalo se u jednom trenutku da je „Doom“ instaliran na više računala nego tada novi Microsoftov operativni sustav Windows 95. Verzija s nove dvije epizode je išla u prodaju putem pošte ili FTP-a, a „Ultimate Doom“ s ukupno četiri epizode se našla u dućanima. Zbog downloada i multiplayer igranja su rušeni serveri na Sveučilištima širom Amerike.
Nasilje i sotonizam u igri su, naravno, stvorili negativni dojam u dijelu javnosti pa je „Doom“ i danas na listi najkontroverznijih igara. Njegova popularnost, ali i popularnost video igara, filma, televizije i stripa općenito, je sigurno omogućila da se dobar dio populacije desenzitizira na nasilje. Međutim, epidemijsko nasilje vatrenim oružjem među mladima je isključivo američki problem, tako da uzroke treba tražiti negdje drugdje. Možda u kulturi koja potiče kompetitivnost, uspjeh prije svega i individualnost što dovodi do kidanja veza s okolinom i manjka empatije.
„Doom“ je klasik koji je doživio nekoliko novih inkarnacija s novom tehnologijom, ali kvalitete originala se i dalje drže s godinama. Brzina akcije i atmosfera i dalje stvaraju navalu adrenalina koji stvara ovisnost. Najviše od svega, to čini momentalno, nema uvoda, nema puno priče i objašnjenja, odmah smo unutra i jasno nam je što moramo raditi. Probiti se kroz vojsku demona pucnjavom i eksplozijama. I preživjeti pakao.
Napiši prvi komantar