Posljednja izmjena 24/01/22 by Ivan Palijan
Poetičnost Milana Mladenovića i Kojina brutalnost su se sudarili na „Bistriji ili tuplji čovek biva kad“, vrhuncu kreativnosti ex-jugoslavenskog rocka prije nego je prvi otišao napraviti Ekatarinu Veliku, a drugi Disciplinu kičme. Punk, rock, ska i dub su se ovdje našli u miksu u trenutku kada su se iste stvari radile u Britaniji i Americi. Uzbudljivo kao i bilo koja post-punk ploča iz vrha tadašnje produkcije koju možete poslušati.
Ranije iste godine je izdan i „Paket aranžman“, izašao je te godine prvi album Električnog orgazma i mini Lp Idola. Prvi album je izdao i Film, a izašla je i kompilacija „Novi punk val 78-80“ koja je pratila scenu koju su činili Prljavo kazalište, Paraf i Pankrti čiji su prvi albumi izlazili 1979. i 1980. HC punk je početkom 1980-ih uzimao maha u Americi, a prvi val punka je davno prošao. U Britaniji su nova stvar sada bili new wave i synth-pop, dok su oni koji su nešto novi htjeli napraviti s gitarama rastavili sve na proste faktore ne bi li do kraja uništili rock’n’roll. To su radili The Cure, Siuoxsie and the Banshees Killing Joke, Public Image Limited i Bauhaus, primjerice.
Šarlo akrobata je nastupao te 1981, godine na zagrebačkom Muzičkom biennalu, prvoj godini kada su se među izvođačima našli rock izvođači. Zvijezde tog dijela programa su bili Gang of Four. Sa svjetskom scenom u konstantnoj promjeni, te domaćoj koja je postala otvorena za drugačije izvođače, „Bistriji ili tuplji čovek biva kad“ se uklopio u svoje okruženje namjerom i zvukom. No, ono što ga čini posebnim jest snaga izvedbe i uvjerenja koje je tu namjeru dovela preko granica koju se bilo tko usudio preći. Buldožer, bend koji je Šarlo akrobata najviše cijenio, je bio svjestan granice, došao joj do nje, okrenuo se nazad i popišao, ali nikada nije išao preko nje.
„Bistriji ili tuplji čovek biva kad“ je odsviran bez razmišljanja, izrazito instinktivno, koristeći ideje koje su u tom trenutku bile u zraku. Opet, niti to ne bi bilo dovoljno da se napravi izniman album da ga nisu radile tri izrazite i izrazito kreativne individue koje su odmah po njegovom izlasku rasformirale bend. Možda su razlike među njima bile prevelike, ali kada napraviš nešto ovako, nećeš se blamirati s ničim nakon toga što nije jednako dobro.
Šarlo akrobata: Bistriji ili tuplji čovek biva kad, 1981., Jugoslavija (Srbija)
Napiši prvi komantar