Posljednja izmjena 27/04/21 by Ivan Palijan
Nije namijenjen svima, „Birdman“ je vrlo osoban film koji je redatelj Alejandro González Iñárritu imao potrebu snimiti jer se, prema vlastitim riječima, nalazio godinama u istoj situaciji u životu. Njegov glavni junak Riggan Thomson pokušava postaviti broadwaysku adaptaciju priče Raymonda Carvera kako bi revitalizirao svo ju karijeru. Karijeru koja je obilježena nečim sasvim drugačijim, njegovim utjelovljenjem super-junaka „Birdmana“ u velikim holivudskim produkcijama. Od prve ideje je Iñárritu namjeravao snimiti film kao da se odvija u jednom kadru kako bi potpuni slom glavnog lika i njegova situacija bili što uvjerljiviji, jer stvarni život nema rezova.
Photos
See all photos >>
Tehnički, umjetnički i izvedbeno je film fantastično postignuće. Ritam niti u jednom trenutku ne posustaje i dojam kontinuiteta je stvaran, iako se film zbiva u nekoliko dana. Glazbeni soundtrack se sastoji samo od bubnjeva i činela koji pojačavaju napetost i dramatičnost zbivanja. Snimanje u dugim kontinuiranim kadrovima koji su montirani tako da izgledaju kao jedan kontinuirani kadar je tražilo puno pripreme, sva je post-produkcija trebala biti isplanirana prije snimanja. Tražilo je i koordinaciju glumaca s članovima ekipe, te pažljivo postavljanje rasvjete. Michael Keaton u glavnoj ulozi, te Edward Norton, Emma Stone, Zach Galifianakis, Naomi Watts i ostali glumci su morali prije snimanja uvježbati ne samo tekstove, nego i kretanje. Bez obzira na njihovu predanost svaki je kadar obično trebao nekoliko desetaka pokušaja dok nije sve leglo na svoje mjesto.
„Birdman“ sigurno nije film za svakoga, jer ne može svakoga zanimati psihički krah ljudi iz industrije zabave, te njihova osobna i profesionalna drama snimljena kao da se događa u realnom vremenu. No, riječ je o stvarno zabavnom i zadivljujućem filmu koji je osvojio hrpu nagrada, među njima Oscare za najbolji film (sljedeće godine je to Iñárritu ponovio s „The Revenant“), najbolju režiju, najbolji scenarij i najbolju kameru. Ujedno je i vožnja u rollercoasteru koja mora biti povezana sa stvaranjem svakog scenskog djela. To je crna komediju, ujedno karakterna studija, film o filmu, psihološki triler i parodija.
Napiši prvi komantar