Posljednja izmjena 16/06/21 by Ivan Palijan
Svo ludilo koje sadrži „Apokalipsa danas“ nije stalo u originalnu verziju filma, nego smo mu morali biti svjedocima u „Redux“ verziji, te dokumentarcu o njenom nastajanju „Hearts of Darkness: A Filmmakers Apocalypse“. Ona je apsolutni trijumf genija i ludosti Francisa Fora Coppole koji je debelo prekoračio budžet, zadužio sebe i svoju imovinu kako bi završio produkciju koja je bila sputana neviđenim kreativnim i stvarnim problemima. Film o Vijetnamskom ratu počinje baš tako, ali kako kapetan Willard putuje rijekom da obavi svoju misiju i ubije pukovnika Kurtza, on postaje psihodelična disertacija o čovjekovom mjestu u svijetu, onome što čovjek radi od svijeta i ono što svijet radi od njega.
Photos
See all photos >>
Ludilo je svuda prisutno u „Apocalypse Now“. Vojnici su tek izbezumljeni mladići koji ne mogu probaviti sva intenzivna događanja oko njih, a u bitku ih šalju likovi koji su izgubili svaku vezu sa stvarnošću. Francuski plantažeri se drže za ostatke svog malenog svijeta, dok onaj oko njih nestaje u plamenu napalma. Playboyeve zečice se ponašaju kao da su na kokainskoj zabavi u Playboy mansionu. Nema smisla i zastrašujuće je, stoga je jasno zašto je Coppola rekao da ovaj film nije o ratu, one jest Vijetnamski rat. Kapetan Willard i posada patrolnog broda koja ga vodi uzvodno u srce tame putuju kroz krajolik koji nema veze s civilizacijom, a prizori i događaji kojima svjedoče su daleko od ljudskog. Na odredištu ih čeka pleme domorodaca koje je Kurtz organizirao i koje ga štuje kao boga. Ne znamo izaziva li Kurtz Willarda ili stvarno želi da ga dokrajči kako bi dovršio tu egzistenciju u koju je upao, toliko daleku od svega poznatoga.
„Apokalipsa danas“ je često pri vrhu liste najboljih filmova svih vremena. S punim pravom, Coppola je ranije pokazao svoju veličinu s dva „Godfather“ filma i s „The Conversation“, a ovdje je dokazao kako je autor veći od stvarnosti. Onaj kome je jedino ograničenje mogućnost njegovog kreativnog izražaja.
Napiši prvi komantar